Την
αλήθεια τη «φτιάχνει» κανείς ακριβώς όπως φτιάχνει και το ψέμα. Η φράση
ανήκει στον Οδυσσέα Ελύτη. Τη δανείστηκα για να εκφράσω κομψότερα την
παραποίηση της αλήθειας.
Επειδή η προεκλογική
περίοδος καλά κρατεί, και ο καθένας προβάλει την αλήθεια του κατά «το
δοκούν», αισθάνομαι την ανάγκη να μεταφέρω αυτούσια μία παράγραφο από το
βιβλίο της Πολιτικής Παιδείας, που διδάσκεται στους μαθητές της
δευτέρας Λυκείου. Σκοπός -βεβαίως- του Υπουργείου Παιδείας, είναι η
δημιουργία ενεργών πολιτών.
Στην παράγραφο αυτή
γίνεται μια έμμεση αναφορά στο άρθρο 60 του Συντάγματος που ορίζει τα
εξής: « 1. Οι βουλευτές έχουν απεριόριστο το δικαίωμα της γνώμης και της
ψήφου κατά συνείδηση.
2. Η παραίτηση από το βουλευτικό
αξίωμα είναι δικαίωμα του βουλευτή, συντελείται μόλις ο βουλευτής
υποβάλει γραπτή δήλωση στον Πρόεδρο της Βουλής και δεν ανακαλείται.» Από τα παραπάνω τεκμαίρεται ότι ο Έλληνας βουλευτής, σύμφωνα με το σύνταγμα, έχει χρέος να ψηφίζει κατά συνείδηση και θα είχε –ενδεχομένως- την υποχρέωση να παραιτηθεί μόνο αν ο ίδιος είχε εκλεγεί με λίστα.
Ο Μαχάτμα Γκάντι έλεγε : « Ένα λάθος δεν γίνεται αλήθεια επειδή είναι ευρέως διαδεδομένο, ούτε η αλήθεια γίνεται λάθος επειδή δεν την βλέπει κανείς.»
Προσωπικά, είμαι πεπεισμένη ότι η αλήθεια είναι ορατή δια γυμνού οφθαλμού και δεν την βλέπει, μόνον, όποιος δεν θέλει να την δει!
Ωστόσο, για να κερδίσω τις εντυπώσεις- όπως θα έκανα και σε ένα ακροατήριο Δικαστηρίου- θα υποβάλω επιπλέον το ρητορικό ερώτημα του Αβραάμ Λίνκολ: « Πόσα πόδια έχει ο σκύλος αν ονομάσουμε την ουρά του πόδι; Τέσσερα.
Το να λέμε την «ουρά» πόδι δεν την κάνει πόδι.»



