Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (Ν. 3194/2003 ΦΕΚ 267 τ. Α΄) «Σκοπός
των καλλιτεχνικών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γυμνάσια και
λύκεια) είναι η προετοιμασία, η ενθάρρυνση και η στήριξη του
ενδιαφέροντος των μαθητών για τις τέχνες, η καλλιέργεια και η εκπαίδευση
των δεξιοτήτων και κλίσεων που διαθέτουν και η κατάρτιση των νέων που
επιθυμούν να ακολουθήσουν επαγγελματική κατεύθυνση στο χώρο του θεάτρου,
του χορού και των εικαστικών τεχνών, χωρίς, παράλληλα, να υστερούν σε
γενική παιδεία, εάν τελικά επιλέξουν άλλον τομέα επιστημονικής ή
επαγγελματικής κατεύθυνσης.»
Από τα ανωτέρω συνάγεται με σαφήνεια ότι στα καλλιτεχνικά σχολεία εκτός από την εκπαίδευση «κορμού», που παρέχεται και στα υπόλοιπα γυμνάσια, διδάσκονται επιπλέον μαθήματα θεάτρου-κινηματογράφου, εικαστικών (ζωγραφική, γλυπτική, χαρακτική) και χορού (κλασικού, σύγχρονου, παραδοσιακού).
Επομένως, για την λειτουργία των καλλιτεχνικών σχολείων πέρα των «συμβατικών» αιθουσών διδασκαλίας απαιτούνται επιπλέον ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες για την διδασκαλία των καλλιτεχνικών μαθημάτων αλλά
και ξεχωριστός χώρος τραπεζαρίας αφού, λόγω διευρυμένου ωραρίου, στα
καλλιτεχνικά σχολεία παρέχεται δωρεάν φαγητό και μετακίνηση.
Οι κτηριακές υποδομές λοιπόν αποτελούν “ sine gua non”,
δηλαδή απαραίτητη προϋπόθεση, για την επίτευξη του στόχου της
δημιουργίας, στην πόλη της Κοζάνης, ενός καλλιτεχνικού σχολείου.
Και επειδή τα ημίμετρα προσβάλουν το εγχείρημα ( π.χ. συστέγαση του νέου καλλιτεχνικού γυμνασίου με το 1ο
Λύκειο Κοζάνης), όπως και τα επιχειρήματα του τύπου «δεν υπάρχει χώρος
για στάθμευση λεωφορείων και ταξί στο Βαλταδώρειο» προσβάλουν βάναυσα τη
νοημοσύνη του κάθε μέσου ανθρώπου, αντιπαραθέτω για του λόγου το
ασφαλές ότι στην Κοζάνη είθισται τα λεωφορεία να παραλαμβάνουν (και να
αποβιβάζουν) από το Δημαρχείο τους επίδοξους εκδρομείς και – για όσους
το αγνοούν- πως η κεντρική είσοδος του Βαλταδώρειου Γυμνάσιου είναι
εντελώς προσβάσιμη στα ταξί.
Θα
μπορούσα βεβαίως να δεχθώ ως λογικό το επιχείρημα, ότι η δημιουργία
ενός καλλιτεχνικού γυμνασίου ολοκληρώνεται , επίσης, με την δημιουργία
ενός καλλιτεχνικού λυκείου. Με αυτήν την προοπτική, ενδεχομένως, το
Βαλταδώρειο Γυμνάσιο δεν επαρκεί.
Στην
συγκεκριμένη περίπτωση, θα έπρεπε νομίζω να διερευνηθεί από τους
αρμόδιους φορείς η ύπαρξη κατάλληλου κτηρίου στην ευρύτερη περιοχή του
Δήμου και, γιατί όχι, στην ευρύτερη περιοχή του νομού Κοζάνης.
Στα
πλαίσια αυτά, και λαμβάνοντας υπόψη την ιστορία, την αρχιτεκτονική αλλά
και τις σύγχρονες υποδομές του Γυμνασίου Τσοτυλίου, θα τολμούσα να
προτείνω στους αρμόδιους φορείς, το σχολείο αυτό, ως το πλέον κατάλληλο
για την βιώσιμη επίτευξη του στόχου!