Όλοι
όσοι γνωρίζουν από τριτοβάθμια εκπαίδευση ξέρουν ότι κανένα
πανεπιστήμιο δεν λειτουργεί χωρίς μειονεκτήματα. Ανεπάρκεια στις
εγκαταστάσεις, ελλείψεις στο προσωπικό, υποβαθμισμένο πρόγραμμα σπουδών
και πολυάριθμα τμήματα είναι τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλα
τα πανεπιστήμια. Παράλληλα, η φοιτητική ζωή σε άλλες πόλεις είναι
ακριβότερη, οι συνθήκες δυσμενέστερες και οι μετακινήσεις ακόμη
χειρότερες.
Πρώτα
απ’ όλα για το θέμα των εγκαταστάσεων καλό θα ήταν να επισκεφθούν
τμήματα του ΑΠΘ που στεγάζονται στην Εγνατία οδό ή ακόμη και μέσα στην
Πανεπιστημιούπολη που γίνονται μαθήματα σε υπόγεια με υγρασία. Τα
παραδείγματα εκατοντάδες σε όλη τη χώρα. Σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα η
περιοχή θα έχει κτίρια πρότυπο. Πόσα χρόνια έκανε το Αριστοτέλειο να
αποκτήσει άρτιες δομές, που ακόμη και σήμερα δεν τις έχει;
Δεύτερο,
δεν μπορούμε να έχουμε τις ίδιες απαιτήσεις για τμήματα τα οποία έχουν
λίγα χρόνια ζωής με τμήματα και σχολές που διανύουν πολλές δεκαετίες.
Πρέπει να γίνεται σεβαστό το γεγονός ότι τα τμήματα βρίσκονται σε φάση
ανάπτυξης και πρέπει να ενδυναμωθούν παρά να δυσφημούνται συστηματικά,
από τους φοιτητές.
Τρίτο, δεν είναι
λογικό, επειδή κάποιοι φοιτητές θέλουν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση
για να αποκτήσουν πτυχίο με τίτλο «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ» να μη σέβονται το ίδρυμα που τους έδωσε την δυνατότητα να
σπουδάσουν με λιγότερα προσόντα το αντικείμενο της επιλογής τους, που
υπό άλλες περιπτώσεις θα έβλεπαν τα αντίστοιχα τμήματα με το «κυάλι».
Τέταρτο,
οι φοιτητές που σήμερα ζούνε στην Κοζάνη με ένα λογικό κόστος
διαβίωσης, αν σπούδαζαν στη Θεσσαλονίκη, στα Ιωάννινα ή στην Κομοτηνή
(δεν συζητάμε για την Αθήνα) θα πλήρωναν πολλαπλάσια χρήματα για
ενοίκια, μεταφορές, διατροφή ακόμα και για διασκέδαση, και με συνθήκες
ζωής πολύ χειρότερες από την πόλη της Κοζάνης, που δίνει πολλές
δυνατότητες, ακόμη και για οικονομικά αδύναμους φοιτητές.
Πέμπτο,
γίνεται κατανοητό ότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες για
εργαστήρια και διδασκαλία, αλλά θα ήταν καλό να επισκεφτούν οι φοιτητές
ανάλογες αίθουσες διδασκαλίας στα γειτονικά πανεπιστήμια και πόσα άτομα
παρακολουθούν τα μαθήματα.
Έκτο, οι
επιλογές στο μηχανογραφικό είναι γνωστές. Οι σπουδές έχουν τις δυσκολίες
τους. Επειδή κάποιοι είναι δυσαρεστημένοι, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει
να σταματήσει η προσπάθεια για ανάπτυξη ενός ιδρύματος που έτυχε να
περάσει μπόρες λόγω οικονομικής κρίσης.
Έχω επίσης να κάνω λίγα ερωτήματα στους φοιτητές.
Ποιοι
θα έχουν άμεσο όφελος από την κατάργηση των τμημάτων της Κοζάνης; Μήπως
είναι κάποιοι που θα ευνοηθούν γιατί θα ενταχθούν στα μεγάλα
πανεπιστήμια;
Γιατί να αδικηθούν οι φοιτητές των άλλων Πανεπιστημίων που πέρασαν με μεγάλη βαθμολογία από την εξίσωση των πτυχίων τους;
Επειδή
κάποιοι έχουν συμφέροντα να στερηθεί η περιοχή της ανάπτυξης ενός
αξιόλογου ιδρύματος; Μήπως κάποιοι κάνουν “δημόσιες σχέσεις” εις βάρος
των άλλων φοιτητών;
*kozan.gr