Δίνει την αίσθηση ότι σας ακούει πραγματικά
Μία από τις πιο ολέθριες επιπτώσεις της συνεχούς επικοινωνίας μέσω των
εξελιγμένων τεχνολογικά ηλεκτρονικών συσκευών, είναι το μεγεθυμένο άγχος
που καταβάλλει τους ανθρώπους όταν τελικά πρέπει να μιλήσουν με
κάποιον... πρόσωπο με πρόσωπο: μια «ψόφια» χειραψία, ένα αποτυχημένο
αστείο, παύσεις αμηχανίας, σαρδάμ και αδεξιότητα.
Όταν όμως κανείς επικοινωνεί μέσω υπολογιστή ή άλλων έξυπνων συσκευών τα... «λάθη» μπορούν να αποφευχθούν προτού κανείς πατήσει το κουμπί «αποστολή».
Μια ερευνητική ομάδα από το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης (MIT) ανέπτυξε μια τεχνολογία, που μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να... βελτιώσουν τα ανθρώπινα επικοινωνιακά τους χαρίσματα... όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται αυτό!
Το πρόγραμμα ονομάζεται MACH (My Automated Conversation coacΗ), δηλαδή ο «αυτοματοποιημένος προπονητής μου στη συνομιλία».
Μια... σύμβουλος που έχει δημιουργηθεί μέσω υπολογιστή –είτε μια γυναίκα με σκούρα μαλλιά και γαλανά μάτια, είτε μια «συνάδελφός» της με γυαλιά, που φορούν το ίδιο μαύρο μπλουζάκι, γκρι ζακέτα και ένα μαύρο σακάκι- αναλαμβάνει τη συνομιλία.
Με μια συνηθισμένη web camera το πρόγραμμα MACH σκανάρει τις εκφράσεις του προσώπου, ακούει προσεκτικά τα σχήματα λόγου που χρησιμοποιεί το άτομο και «διαβάζει» τη συμπεριφορά του. Καθώς μιλάει ο «προπονητής» κουνάει το κεφάλι του σαν να πρόσεχε κάθε σας λέξη. «Χαμογελάει όταν χαμογελάτε κι εσείς» ανέφερε ο επικεφαλής της μελέτης M. Ehsan Hoque και «δίνει την αίσθηση ότι σας ακούει πραγματικά».
Το MACH παρακολουθεί τη χρήση εκφράσεων που δείχνουν αδύναμη χρήση γλώσσας, όπως «μμμ», «εεε» και «βασικά».
Ακόμη εξετάζει πόσο πολύ χαμογελάει κανείς κατά τη διάρκεια της συνομιλίας και παρέχει στοιχεία για το πόσο αποτελεσματική ήταν η επικοινωνία.
Ο ερευνητής που πρόσφατα πήρε το διδακτορικό του αναζητά τώρα χρηματοδότες για να τελειοποιήσει το μοντέλο του και να μπορέσει να το κάνει διαθέσιμο στο διαδίκτυο. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι έχουν ενδιαφερθεί για το πρόγραμμά του κάποιες εταιρείες και οργανισμοί που ασχολούνται με την έρευνα για τον αυτισμό.
Όταν όμως κανείς επικοινωνεί μέσω υπολογιστή ή άλλων έξυπνων συσκευών τα... «λάθη» μπορούν να αποφευχθούν προτού κανείς πατήσει το κουμπί «αποστολή».
Μια ερευνητική ομάδα από το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης (MIT) ανέπτυξε μια τεχνολογία, που μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να... βελτιώσουν τα ανθρώπινα επικοινωνιακά τους χαρίσματα... όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται αυτό!
Το πρόγραμμα ονομάζεται MACH (My Automated Conversation coacΗ), δηλαδή ο «αυτοματοποιημένος προπονητής μου στη συνομιλία».
Μια... σύμβουλος που έχει δημιουργηθεί μέσω υπολογιστή –είτε μια γυναίκα με σκούρα μαλλιά και γαλανά μάτια, είτε μια «συνάδελφός» της με γυαλιά, που φορούν το ίδιο μαύρο μπλουζάκι, γκρι ζακέτα και ένα μαύρο σακάκι- αναλαμβάνει τη συνομιλία.
Με μια συνηθισμένη web camera το πρόγραμμα MACH σκανάρει τις εκφράσεις του προσώπου, ακούει προσεκτικά τα σχήματα λόγου που χρησιμοποιεί το άτομο και «διαβάζει» τη συμπεριφορά του. Καθώς μιλάει ο «προπονητής» κουνάει το κεφάλι του σαν να πρόσεχε κάθε σας λέξη. «Χαμογελάει όταν χαμογελάτε κι εσείς» ανέφερε ο επικεφαλής της μελέτης M. Ehsan Hoque και «δίνει την αίσθηση ότι σας ακούει πραγματικά».
Το MACH παρακολουθεί τη χρήση εκφράσεων που δείχνουν αδύναμη χρήση γλώσσας, όπως «μμμ», «εεε» και «βασικά».
Ακόμη εξετάζει πόσο πολύ χαμογελάει κανείς κατά τη διάρκεια της συνομιλίας και παρέχει στοιχεία για το πόσο αποτελεσματική ήταν η επικοινωνία.
Ο ερευνητής που πρόσφατα πήρε το διδακτορικό του αναζητά τώρα χρηματοδότες για να τελειοποιήσει το μοντέλο του και να μπορέσει να το κάνει διαθέσιμο στο διαδίκτυο. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι έχουν ενδιαφερθεί για το πρόγραμμά του κάποιες εταιρείες και οργανισμοί που ασχολούνται με την έρευνα για τον αυτισμό.