Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του νομοσχεδίου έπαιξαν οι συστάσεις της Επιτροπής Greco (Ομάδα Κρατών κατά της Διαφθοράς) του Συμβουλίου της Ευρώπης, συστάσεις που έγιναν έπειτα από εκτεταμένη έρευνα στην Ελλάδα το 2009.
Ως προς την κρατική χρηματοδότηση, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι η τακτική κρατική χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων και των συνασπισμών κομμάτων μειώνεται από 1,02 τοις χιλίοις των τακτικών εσόδων του Κρατικού Προϋπολογισμού του αντίστοιχου οικονομικού έτους σε 0,5 τοις χιλίοις των πραγματοποιηθέντων καθαρών εσόδων του ετήσιου κρατικού απολογισμού του προηγούμενου οικονομικού έτους για λόγους δημοσιονομικής προσαρμογής. Επιπλέον, το ποσοστό υπολογίζεται στο εξής επί τη βάσει υπαρκτών και όχι πιθανολογούμενων οικονομικών μεγεθών. Η εκλογική κρατική χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων και των συνασπισμών μειώνεται από ποσοστό 0,22 τοις χιλίοις των τακτικών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού του αντίστοιχου οικονομικού έτους σε ποσοστό 0,08 τοις χιλίοις των πραγματοποιηθέντων καθαρών εσόδων του ετήσιου κρατικού απολογισμού του προηγούμενου οικονομικού έτους για λόγους δημοσιονομικής προσαρμογής.
Προκειμένου να διασφαλιστεί η μέγιστη διαφάνεια και η νομιμότητα των συναλλαγών μεταξύ ιδιωτών και πολιτικών κομμάτων- συνασπισμών κομμάτων, όλα τα έσοδα και οι δαπάνες του καθενός εκ των τελευταίων διακινούνται μέσω ενός έως τριών τραπεζικών λογαριασμών που τηρούνται σε τρία πιστωτικά ιδρύματα της επιλογής τους. Επίσης καταργούνται πλέον όλα τα ανώνυμα κουπόνια που διατίθενται από τα κόμματα.