Πιο δυνατά κι από το ατσάλι!
Τα αεροπλάνα «οφείλουν» το σχήμα και το σχεδιασμό τους στα πουλιά. Και
απ΄ ό,τι φαίνεται οι τεχνητές ιπτάμενες μηχανές και τα πτηνά έχουν πολύ
περισσότερα κοινά απ’ ό,τι νομίζαμε έως τώρα.
Επιστήμονες από τη Μ. Βρετανία ανακάλυψαν, ότι τα φτερά των πουλιών είναι κατασκευασμένα από νευρώδες υλικό, το οποίο είναι ισχυρό σαν τα ανθρακονήματα, που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των Boeing 787 Dreamliner.
Το φυσικό αυτό υλικό είναι πιο δυνατό και πιο ελαφρύ από το ατσάλι κι επιτρέπει στα φτερά να λυγίζουν και να περιστρέφονται, προκειμένου να ανταπεξέρχονται στις διάφορες δυνάμεις που ασκούνται επάνω τους κατά τη διάρκεια μιας πτήσης, αναφέρουν οι ερευνητές.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας Daily Mail, μια ομάδα ερευνητών από το πανεπιστήμιο του Southampton διεξήγαγε πειράματα σκληρότητας σε μικροσκοπική κλίμακα (nano-indentation), για να δείξουν ότι οι άξονες κατασκευάζονται από πολλαπλά στρώματα κερατίνης, ένα ινώδες υλικό παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιείται στις κατασκευές με ίνες άνθρακα.
Οι μηχανικοί χρησιμοποιούν τα ανθρακονήματα (carbon fibre) στην κατασκευή γρήγορων αυτοκινήτων, ποδηλάτων και αεροσκαφών, επειδή είναι πέντε φορές πιο ανθεκτικά από το ατσάλι, ενώ ζυγίζουν κατά δύο τρίτα λιγότερο.
Η ανακάλυψη αυτή νανοκλίμακας του φυσικού ισοδύναμου στα πτηνά, θα μπορούσε να οδηγήσει σε πιο αποτελεσματικά πτερύγια, προπέλες και οχήματα, υποστηρίζουν οι ερευνητές. Οι ίδιοι ελπίζουν ότι θα καταφέρουν να δημιουργήσουν μοντέλα με τις λειτουργίες των φτερών των πτηνών και να συνδέσουν τις βιολογικές πτυχές με συγκεκριμένα είδη και μορφές πτήσεων, οι οποίες έχουν πολλές μηχανολογικές εφαρμογές και παλαιοντολογικές επιπτώσεις, σημειώνει το ίδιο δημοσίευμα.
«Ελπίζουμε να μπορέσουμε να σκανάρουμε απολιθώματα φτερών και να δώσουμε απαντήσεις σε μια σειρά ερωτημάτων, όπως το ποιο είδος πέταξε πρώτο, αν οι πτήσεις των πτηνών ξεκίνησαν από τα δέντρα και προς τα κάτω ή από το έδαφος και προς τα πάνω κ.ά.» εξήγησε ο επικεφαλής της μελέτης, Dr Christian Laurent και κατέληξε: «Σε ό,τι αφορά τη μηχανική, ελπίζουμε τα ευρήματά μας να βρουν εφαρμογή στο μέλλον στην επιστήμη των υλικών για την κατασκευή καταρτιών και προπελών και καλύτερων micro air οχημάτων».
Επιστήμονες από τη Μ. Βρετανία ανακάλυψαν, ότι τα φτερά των πουλιών είναι κατασκευασμένα από νευρώδες υλικό, το οποίο είναι ισχυρό σαν τα ανθρακονήματα, που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των Boeing 787 Dreamliner.
Το φυσικό αυτό υλικό είναι πιο δυνατό και πιο ελαφρύ από το ατσάλι κι επιτρέπει στα φτερά να λυγίζουν και να περιστρέφονται, προκειμένου να ανταπεξέρχονται στις διάφορες δυνάμεις που ασκούνται επάνω τους κατά τη διάρκεια μιας πτήσης, αναφέρουν οι ερευνητές.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας Daily Mail, μια ομάδα ερευνητών από το πανεπιστήμιο του Southampton διεξήγαγε πειράματα σκληρότητας σε μικροσκοπική κλίμακα (nano-indentation), για να δείξουν ότι οι άξονες κατασκευάζονται από πολλαπλά στρώματα κερατίνης, ένα ινώδες υλικό παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιείται στις κατασκευές με ίνες άνθρακα.
Οι μηχανικοί χρησιμοποιούν τα ανθρακονήματα (carbon fibre) στην κατασκευή γρήγορων αυτοκινήτων, ποδηλάτων και αεροσκαφών, επειδή είναι πέντε φορές πιο ανθεκτικά από το ατσάλι, ενώ ζυγίζουν κατά δύο τρίτα λιγότερο.
Η ανακάλυψη αυτή νανοκλίμακας του φυσικού ισοδύναμου στα πτηνά, θα μπορούσε να οδηγήσει σε πιο αποτελεσματικά πτερύγια, προπέλες και οχήματα, υποστηρίζουν οι ερευνητές. Οι ίδιοι ελπίζουν ότι θα καταφέρουν να δημιουργήσουν μοντέλα με τις λειτουργίες των φτερών των πτηνών και να συνδέσουν τις βιολογικές πτυχές με συγκεκριμένα είδη και μορφές πτήσεων, οι οποίες έχουν πολλές μηχανολογικές εφαρμογές και παλαιοντολογικές επιπτώσεις, σημειώνει το ίδιο δημοσίευμα.
«Ελπίζουμε να μπορέσουμε να σκανάρουμε απολιθώματα φτερών και να δώσουμε απαντήσεις σε μια σειρά ερωτημάτων, όπως το ποιο είδος πέταξε πρώτο, αν οι πτήσεις των πτηνών ξεκίνησαν από τα δέντρα και προς τα κάτω ή από το έδαφος και προς τα πάνω κ.ά.» εξήγησε ο επικεφαλής της μελέτης, Dr Christian Laurent και κατέληξε: «Σε ό,τι αφορά τη μηχανική, ελπίζουμε τα ευρήματά μας να βρουν εφαρμογή στο μέλλον στην επιστήμη των υλικών για την κατασκευή καταρτιών και προπελών και καλύτερων micro air οχημάτων».