Μόνο δύο στους δέκα δικαιούχους κάνουν χρήση της επιδότησης
Σε ρηχά νερά συνεχίζει να κινείται η αγορά του αυτοκινήτου, καθώς η πτώση των πωλήσεων συνεχίστηκε και τον Μάιο. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις ανήλθαν στις 10.076 μονάδες, καταγράφοντας πτώση 15,5% σε σχέση με πέρυσι, ωστόσο την πραγματική εικόνα της αγοράς αποδεικνύουν οι επιδόσεις του πρώτου εξαμήνου του 2011. Ταξινομήθηκαν μόλις 45.534 οχήματα, έναντι των 83.741 μονάδων του αντίστοιχου περσινού εξαμήνου, σημειώνοντας ποσοστιαία πτώση 45,6%!
Η σημαντική αυτή επιβράδυνση, και μάλιστα σε μια περίοδο που είναι σε ισχύ πρόγραμμα απόσυρσης, καταδεικνύει αφενός την κακή ψυχολογία των υποψήφιων αγοραστών που μεταθέτουν την πρόθεσή τους επ' αόριστον λόγω οικονομικής και εργασιακής αβεβαιότητας και αφετέρου το μείζον πρόβλημα της αγοράς που είναι η έλλειψη ρευστού.
Mε το σταγονόμετρο Οπως αποκαλύπτει στην "Οικονομία" στέλεχος μεγάλης εμπορικής τράπεζας, "οι εγκρίσεις δανείων για αγορά ΙΧ δυσκολεύουν όλο και περισσότερο και περνούν κυριολεκτικά από κόσκινο. Ελάχιστα είναι τα δάνεια που δίδονται και για να συμβεί αυτό, ο αιτών θα πρέπει να μην έχει κανένα απολύτως βάρος από κάρτες, καταναλωτικά δάνεια και γενικά δυσμενή στοιχεία, αλλά και σοβαρά εισοδήματα".
Η κρίση έχει "βραχυκυκλώσει" και το πρόγραμμα της απόσυρσης, το οποίο σε ένα διαφορετικό οικονομικό περιβάλλον, θα ήταν πιο αποτελεσματικό, κυρίως σε ό,τι αφορά το ισοζύγιο απόσυρση/αγορά νέου ΙΧ.
Ετσι παρότι μέχρι και το πρώτο 15νθήμερο του Ιουνίου έχουν αποσυρθεί (συνολικά για το 2011) 27.038 επιβατικά οχήματα και 837 φορτηγά, αριθμός διόλου αμελητέος για έναν κορεσμένο στόλο αυτοκινήτων στην Ελλάδα, σήμερα αυτοί που έχουν αποσύρει και έκαναν χρήση της επιδότησης υπολογίζονται σε δύο στους 10.
Αν αναρωτιέστε για την τύχη των "χαρτιών" της απόσυρσης, σας ενημερώνουμε ότι οι δικαιούχοι είτε γυρίζουν στους εμπόρους παζαρεύοντάς το σε μια τιμή που καταλήγει στα 300-400 ευρώ είτε το βάζουν αγγελία μήπως και πιάσουν κάποια καλύτερη τιμή από κάποιον ιδιώτη.
Ηδη η αγορά "βρίθει" από χαρτιά απόσυρσης, ενώ δεν λείπουν και οι περιπτώσεις όπου έμποροι, προκειμένου να απαλλαγούν από "δύσκολα" μεταχειρισμένα αυτοκίνητα (συνήθως κυβισμού άνω των 2.000 κ.εκ., τζιπ, κ.λπ.), έχουν προχωρήσει σε ένα πρόγραμμα ιδιωτικής απόσυρσης, καθώς το μόνο που έχει να κάνει ο ενδιαφερόμενος είναι να τους μεταβιβάσει το δικαίωμα της απόσυρσης και να επωφεληθεί έκπτωσης μεγαλύτερης και από 2.000 ευρώ!
ethnos.gr