Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, επιδίωξη της ελληνικής κυβέρνησης και του κ. Αντώνη Σαμαρά είναι η μεγαλύτερη κινεζική συμμετοχή στο ελληνικό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και η αύξηση των κινεζικών επενδύσεων και συνεργασιών με ελληνικές εταιρίες. Γνωστό είναι, άλλωστε, το κινεζικό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και για την απόκτηση στον Πειραιά του 67% της εισηγμένης στο χρηματιστήριο ανώνυμης εταιρείας ΟΛΠ ΑΕ.
Κυβερνητικά στελέχη επιχειρηματολογούν στις συνομιλίες τους με Κινέζους αξιωματούχους ότι το επιτυχημένο παράδειγμα της επένδυσης της COSCO στον Πειραιά μπορεί να αποτελέσει βάση για περαιτέρω συνεργασία στον επενδυτικό τομέα, καθώς η Ελλάδα - με τη στρατηγική της θέση στη νοτιοανατολική Ευρώπη και την εγγύτητά της στη διώρυγα του Σουέζ- διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις για να καταστεί η βασική πύλη εισόδου κινεζικών προϊόντων, επενδύσεων και κεφαλαίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σημαντικό ζήτημα αποτελεί και η ανάπτυξη του τουρισμού. Σημειώνεται ότι το 2010, οι Κινέζοι που ταξίδευαν στο εξωτερικό το 2010 ήταν μόλις 3,8 εκατομμύρια. Μέχρι το 2020 υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τα 15 εκατομμύρια. Ειδικά δε για τον ελληνικό τουρισμό, η Κίνα θεωρείται η αγορά του μέλλοντος.