Σημαντικές ανατιμήσεις, της τάξης του 15% καταγράφονται από την αρχή του χρόνου στην τιμή του υγραερίου κίνησης εξαιτίας της ανόδου των διεθνών τιμών και της αύξησης της φορολογίας, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται οι καταναλωτές.
Σημαντικές ανατιμήσεις, της τάξης του 15% καταγράφονται από την αρχή του χρόνου στην τιμή του υγραερίου κίνησης εξαιτίας της ανόδου των διεθνών τιμών και της αύξησης της φορολογίας, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται οι καταναλωτές.
Επιπλέον, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης κατέθεσε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού αναφορά για εναρμόνιση τιμών στη λιανική, κάτι που εφόσον αποδειχθεί σημαίνει ότι οι καταναλωτές υφίστανται πρόσθετες επιβαρύνσεις από τη δράση «καρτέλ».
Το υγραέριο κίνησης συγκέντρωσε το ενδιαφέρον χιλιάδων οδηγών τους προηγούμενους μήνες λόγω της χαμηλότερης τιμής και της εξοικονόμησης που προσφέρει σε σχέση με τη βενζίνη και της σχετικά εύκολης διαδικασίας μετατροπής του κινητήρα. Ωστόσο, όπως αναφέρουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ παράγοντες της αγοράς, η γενική οικονομική κρίση σε συνδυασμό με την άνοδο των τιμών του καυσίμου έχουν μετριάσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών, ενώ πολλοί οδηγοί που έσπευσαν τους προηγούμενους μήνες να μετατρέψουν τους κινητήρες των αυτοκινήτων τους για να έχουν χαμηλότερο κόστος κίνησης, αναγκάζονται τώρα να «κλειδώσουν» τα ΙΧ τους.
Οι τιμές του υγραερίου κίνησης κυμαίνονται κατά μέσο όρο στα 80 - 85 λεπτά το λίτρο και έχουν αυξηθεί πάνω από δέκα λεπτά σε σχέση με την αρχή του χρόνου. Αιτίες της αύξησης είναι αφενός η άνοδος των τιμών διυλιστηρίου στο συγκεκριμένο διάστημα, αφετέρου η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης τον περασμένο Ιούνιο.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, η τιμή διυλιστηρίου για το υγραέριο κίνησης είναι σήμερα 698,69 ευρώ ανά μετρικό τόνο για παραδόσεις στο Νότο (διυλιστήριο Ασπροπύργου) και 705,02 ευρώ στο Βορρά (Θεσσαλονίκη). Οι τιμές αντίστοιχα στην αρχή του χρόνου ήταν 674,28 και 680,73 και οι αυξήσεις οφείλονται στην άνοδο των διεθνών τιμών καθώς η τιμή του υγραερίου, όπως και της βενζίνης και των άλλων καυσίμων μεταβάλλεται καθημερινά ανάλογα με τις διακυμάνσεις στη διεθνή αγορά.
Στις «εισαγόμενες» αυξήσεις προστέθηκε το καλοκαίρι η άνοδος του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο υγραέριο, από 120 σε 200 ευρώ ανά τόνο, που οδήγησε σε αύξηση της τιμής αντλίας κατά 5 - 6 λεπτά το λίτρο.
Την ανάγκη για να γίνονται συνεχείς έλεγχοι στην αγορά, τόσο στο επίπεδο των πρατηρίων όσο και στα συνεργεία επισημαίνει με δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδος κ. Μ. Τσιφάκης. «Οι καταναλωτές αναζητούν έναν φθηνότερο τρόπο μετακίνησης για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Η Πολιτεία πρέπει να διασφαλίσει την εφαρμογή των κανόνων του ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού τόσο στα πρατήρια όσο και στην αγορά των συνεργείων». Ο ίδιος τονίζει ότι λόγω της αύξησης των τιμών «και οι οδηγοί που χρησιμοποιούν υγραέριο αγοράζουν καύσιμα με το σταγονόμετρο», δηλαδή εφοδιάζονται με μικρότερες ποσότητες σε κάθε επίσκεψη στο πρατήριο.
Πηγή: ΑΠΕ